Cieľ: Zopakovanie či upevnenie malé násobilky.
Súprava obsahuje:
strana 1: pokyny pre učiteľov
strana 2-3: nezložené trimino vhodné na rozstrihanie – zadanie 1. sady
strana 4: zložené trimino – riešenie – 1. sada
strana 5-6: tabuľka s riešením – 1. sada
strana 7-8: nezložené trimino vhodné na rozstrihanie – zadanie 2. sady
strana 9: zložené trimino – riešenie – 2. sada
strana 10-11: tabuľka s riešením – 2. sada
strana 12-13: nezložené trimino vhodné na rozstrihanie – zadanie 3. sady
strana 14: zložené trimino – riešenie – 3. sada
strana 15-16: tabuľka s riešením – 3. sada
Možnosti použitia:
1. Pomôcku je možné vytlačiť, zalaminovať a rozstrihať (možno používať opakovane).
2. Verziu na rozstrihanie vytlačiť napr. na papier (môže byť z druhej strany popísaný), rozdať do skupín a nechať žiakov sadu najprv rozstrihať a až potom zložiť (obmedzené možnosti opakovaného použitia, ale môžu si robiť do textu napr. poznámky).
3. Pokiaľ si majú žiaci skontrolovať prácu sami, tak vytlačiť zodpovedajúci počet tabuliek s riešením.
Ako s materiálom pracovať:
1. Rozdajte sadu do skupín (po 2-5 žiakoch), prípadne môžu žiaci pracovať samostatne (napr. ako prácu navyše, pokiaľ majú už hotovo).
2. Nechajte žiakov zložiť trimino – vždy prikladajú dve zodpovedajúce strany k sebe (zadanie + výsledok).
3. Učiteľ prechádza triedu a pomáha žiakom s prípadnými nejasnosťami.
4. Ako nápovedu môžete žiakom ukázať výsledný tvar trimina.
5. Potom vykonajte kontrolu – spoločne alebo každá skupina samostatne podľa tabuľky s riešením.
6. Nezabudnite na spätnú väzbu – ktoré príklady robili žiakom najväčší problém,