Hodnota číselného výrazu

Predmet:
Ročník:
Kategória:
Počet strán:
5
Veľkosť: 146.52 KB
Typ súboru: pdf
Nahrané:
Naposledy upravené:
10. 12. 2024
Zdieľať:

Popis materiálu: "Ja mám, kto má – Výpočet hodnoty číselného výrazu"

Cieľ aktivity:
Hra je zameraná na precvičenie výpočtu hodnôt číselných výrazov, podporu logického myslenia a aktívne zapojenie žiakov do vyučovania matematiky. 

Obsah materiálu:

  1. Karty hry:
    • Materiál obsahuje 28 hracích kariet, ktoré sú pospájané reťazovo cez výpočty číselných výrazov.
    • Prvá karta je označená ako „Začínam“ a spúšťa hru. Obsahuje číselný výraz, ktorý rieši prvý hráč a hodnotu výrazu nasledujúcej karty, čím vyzve ďalšieho žiaka. 
    • Na každej ďalšej karte sú dve časti:
      • Ja mám (číselný výraz): Hráč vypočíta hodnotu výrazu na svojej karte a nahlas ju povie.
      • Kto má (hodnota): Hráč sa opýta, kto má kartu s číselným výrazom, ktorého výsledok zodpovedá zadanej hodnote.
    • Posledná karta obsahuje text „Končím hru“ a uzatvára aktivitu.
  2. Pokyny pre učiteľa:
    • Súčasťou materiálu je karta s hodnotami v správnom poradí pre rýchlu kontrolu.

Použitie hry:

  • Príprava: Rozdajte karty žiakom v náhodnom poradí. Ak je hráčov menej, niektorí môžu mať viac kariet.
  • Priebeh:
    1. Hru začína žiak s kartou „Začínam“. Prečíta "ja mám..." povie hodnotu svojho výrazu. Prečíta otázku „Kto má...?“ a výzvu na výpočet.
    2. Žiak, ktorý má kartu so zodpovedajúcim číselným výrazom, vypočíta jeho hodnotu, povie „Ja mám...“ a následne „Kto má...?“
    3. Hra pokračuje týmto spôsobom, kým sa nedosiahne posledná karta s textom „Končím hru.“

Prínos hry:

  • Žiaci si hravou formou precvičia číselné výrazy a výpočty.
  • Aktivita podporuje pozornosť, sústredenie a aktívne počúvanie.
  • Rozvíja spoluprácu a tímové myslenie, pretože hra vyžaduje zapojenie všetkých hráčov.

Technické detaily:

  • Materiál je pripravený na obojstrannú tlač vo formáte A4 (otáčanie po krátkom okraji).
  • Karty možno laminovať pre dlhodobé používanie.

Odporúčanie na obohatenie:
V prípade súťaživého charakteru je možné rozdeliť triedu na dve skupiny a sledovať, ktorá dokončí hru skôr.

Ďalšie produkty od autora Daniela Pisarčíková

184407
Biológia
5.
Bingo
Cieľ: Materiál je zameraný na rozvoj schopnosti rozpoznávať a identifikovať bezstavovce žijúce v lese, prácu s učebnicou
1.37 €
Hodnota číselného výrazu Hodnota číselného výrazu
Popis materiálu: "Ja mám, kto má – Výpočet hodnoty číselného výrazu"Cieľ aktivity:Hra je zameraná na precvičenie výpočtu hodnôt číselných výrazov, podporu logického myslenia a aktívne zapojenie žiakov do vyučovania matematiky. Obsah materiálu:Karty hry:Materiál obsahuje 28 hracích kariet, ktoré sú pospájané reťazovo cez výpočty číselných výrazov.Prvá karta je označená ako „Začínam“ a spúšťa hru. Obsahuje číselný výraz, ktorý rieši prvý hráč a hodnotu výrazu nasledujúcej karty, čím vyzve ďalšieho žiaka. Na každej ďalšej karte sú dve časti:Ja mám (číselný výraz): Hráč vypočíta hodnotu výrazu na svojej karte a nahlas ju povie.Kto má (hodnota): Hráč sa opýta, kto má kartu s číselným výrazom, ktorého výsledok zodpovedá zadanej hodnote.Posledná karta obsahuje text „Končím hru“ a uzatvára aktivitu.Pokyny pre učiteľa:Súčasťou materiálu je karta s hodnotami v správnom poradí pre rýchlu kontrolu.Použitie hry:Príprava: Rozdajte karty žiakom v náhodnom poradí. Ak je hráčov menej, niektorí môžu mať viac kariet.Priebeh:Hru začína žiak s kartou „Začínam“. Prečíta "ja mám..." povie hodnotu svojho výrazu. Prečíta otázku „Kto má...?“ a výzvu na výpočet.Žiak, ktorý má kartu so zodpovedajúcim číselným výrazom, vypočíta jeho hodnotu, povie „Ja mám...“ a následne „Kto má...?“Hra pokračuje týmto spôsobom, kým sa nedosiahne posledná karta s textom „Končím hru.“Prínos hry:Žiaci si hravou formou precvičia číselné výrazy a výpočty.Aktivita podporuje pozornosť, sústredenie a aktívne počúvanie.Rozvíja spoluprácu a tímové myslenie, pretože hra vyžaduje zapojenie všetkých hráčov.Technické detaily:Materiál je pripravený na obojstrannú tlač vo formáte A4 (otáčanie po krátkom okraji).Karty možno laminovať pre dlhodobé používanie.Odporúčanie na obohatenie:V prípade súťaživého charakteru je možné rozdeliť triedu na dve skupiny a sledovať, ktorá dokončí hru skôr.
184063
Matematika>Já mám, kto má>8.
1.37