Hudobní skladatelia (pracovné listy)

Počet strán:
32
Veľkosť: 22.59 MB
Typ súboru: pdf
Nahrané:
Naposledy upravené:
7. 8. 2025
Zdieľať:

Pracovné listy pre skupinovú prácu na hodinách hudobnej výchovy, sú navrhnuté na spestrenie vyučovania a rozvoj poznatkov žiakov o šiestich významných skladateľoch klasickej hudby:

  • Wolfgang Amadeus Mozart,
  • Ludwig van Beethoven,
  • Johann Sebastian Bach,
  • Antonio Vivaldi,
  • Pjotr Iljič Čajkovskij,
  • Frédéric Chopin.

Každému z nich sú pridelené tri strany:

  • prvá strana ponúka základné informácie o živote skladateľa doplnené zaujímavosťami, ktoré môžu žiakov zaujať a podnietiť ich zvedavosť,
  • druhá a tretia strana obsahujú kreatívne a tvorivé úlohy, ktoré prepájajú poznatky s fantáziou.

Cieľom tohto materiálu je rozšíriť hudobný prehľad žiakov o najvýznamnejších skladateľoch dejín a priblížiť im klasickú hudbu zrozumiteľným a pútavým spôsobom. Zároveň podporuje samostatnú prácu s informáciami, tímovú spoluprácu a rozvíja prezentačné schopnosti aj kreativitu.

Materiál obsahuje:

  • 18 pracovných listov (3 x 6 skladateľov)
  • učiteľskú verziu so správnymi odpoveďami
  • 6 x informačné karty (zhrnuté informácie o každom skladateľovi)

Odporúčaný priebeh vyučovacej hodiny

  • Rozdelenie žiakov do 6 skupín (ideálne po 3–4 osoby).
  • Každej skupine sa priradí jeden skladateľ a rozdajú sa im príslušné pracovné listy.
  • Žiaci pracujú samostatne ako tím, vyhľadávajú informácie (s pomocou internetu, kníh alebo učiteľa) a vyplňujú úlohy.
  • Po dokončení skupiny odprezentujú svojho skladateľa pred triedou – môžu čítať, hovoriť, kresliť, doplniť hudobnú ukážku.
  • Zvyšok triedy tak získa prehľad aj o skladateľoch, ktorým sa priamo nevenovali.

Súbor je možné využiť ako brožúru.

Ďalšie produkty od autora Valéria Cebáková

231265
Hudobná výchova
Školský klub detí, 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Zábavný a zároveň edukačný materiál so 144 kartičkami, ktoré premenia každú hodinu hudobnej výchovy na aktívny a tvorivý
2.00 €
227156
Anglický jazyk
5., 6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Štvorlístkové kartičky (234ks) slúžia na preopakovanie si nepravidelných slovies v angličtine hravou formou. Sú vhodné
1.50 €
-25 % 1,5 €
1,13 €
228340
Anglický jazyk
Školský klub detí, 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
"Vocabulary Board Game” je dosková hra určená na precvičovanie základnej anglickej slovnej zásoby. Vhodná je pre žiakov
1.50 €
229136
Anglický jazyk
Školský klub detí, 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Didaktické hry
Materiál obsahuje 13 tematických osemsmeroviek , ktoré slúžia na hravé upevňovanie anglickej slovnej zásoby. Každá
1.50 €
Hudobní skladatelia (pracovné listy) Hudobní skladatelia (pracovné listy)
Pracovné listy pre skupinovú prácu na hodinách hudobnej výchovy, sú navrhnuté na spestrenie vyučovania a rozvoj poznatkov žiakov o šiestich významných skladateľoch klasickej hudby:Wolfgang Amadeus Mozart,Ludwig van Beethoven,Johann Sebastian Bach,Antonio Vivaldi,Pjotr Iljič Čajkovskij,Frédéric Chopin.Každému z nich sú pridelené tri strany:prvá strana ponúka základné informácie o živote skladateľa doplnené zaujímavosťami, ktoré môžu žiakov zaujať a podnietiť ich zvedavosť,druhá a tretia strana obsahujú kreatívne a tvorivé úlohy, ktoré prepájajú poznatky s fantáziou.Cieľom tohto materiálu je rozšíriť hudobný prehľad žiakov o najvýznamnejších skladateľoch dejín a priblížiť im klasickú hudbu zrozumiteľným a pútavým spôsobom. Zároveň podporuje samostatnú prácu s informáciami, tímovú spoluprácu a rozvíja prezentačné schopnosti aj kreativitu.Materiál obsahuje:18 pracovných listov (3 x 6 skladateľov)učiteľskú verziu so správnymi odpoveďami6 x informačné karty (zhrnuté informácie o každom skladateľovi)Odporúčaný priebeh vyučovacej hodinyRozdelenie žiakov do 6 skupín (ideálne po 3–4 osoby).Každej skupine sa priradí jeden skladateľ a rozdajú sa im príslušné pracovné listy.Žiaci pracujú samostatne ako tím, vyhľadávajú informácie (s pomocou internetu, kníh alebo učiteľa) a vyplňujú úlohy.Po dokončení skupiny odprezentujú svojho skladateľa pred triedou – môžu čítať, hovoriť, kresliť, doplniť hudobnú ukážku.Zvyšok triedy tak získa prehľad aj o skladateľoch, ktorým sa priamo nevenovali.Súbor je možné využiť ako brožúru.
242901
Hudobná výchova>Pracovné listy>Príprava hodiny/lekcie>Projekty>Školský klub detí>2.>3.>4.>5.>6.>7.>8.>9.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>🎸Hudobné nástroje
2.00