Hudobní skladatelia (pracovné listy)

Počet strán:
32
Veľkosť: 22.59 MB
Typ súboru: pdf
Nahrané:
Naposledy upravené:
7. 8. 2025
Zdieľať:

Pracovné listy pre skupinovú prácu na hodinách hudobnej výchovy, sú navrhnuté na spestrenie vyučovania a rozvoj poznatkov žiakov o šiestich významných skladateľoch klasickej hudby:

  • Wolfgang Amadeus Mozart,
  • Ludwig van Beethoven,
  • Johann Sebastian Bach,
  • Antonio Vivaldi,
  • Pjotr Iljič Čajkovskij,
  • Frédéric Chopin.

Každému z nich sú pridelené tri strany:

  • prvá strana ponúka základné informácie o živote skladateľa doplnené zaujímavosťami, ktoré môžu žiakov zaujať a podnietiť ich zvedavosť,
  • druhá a tretia strana obsahujú kreatívne a tvorivé úlohy, ktoré prepájajú poznatky s fantáziou.

Cieľom tohto materiálu je rozšíriť hudobný prehľad žiakov o najvýznamnejších skladateľoch dejín a priblížiť im klasickú hudbu zrozumiteľným a pútavým spôsobom. Zároveň podporuje samostatnú prácu s informáciami, tímovú spoluprácu a rozvíja prezentačné schopnosti aj kreativitu.

Materiál obsahuje:

  • 18 pracovných listov (3 x 6 skladateľov)
  • učiteľskú verziu so správnymi odpoveďami
  • 6 x informačné karty (zhrnuté informácie o každom skladateľovi)

Odporúčaný priebeh vyučovacej hodiny

  • Rozdelenie žiakov do 6 skupín (ideálne po 3–4 osoby).
  • Každej skupine sa priradí jeden skladateľ a rozdajú sa im príslušné pracovné listy.
  • Žiaci pracujú samostatne ako tím, vyhľadávajú informácie (s pomocou internetu, kníh alebo učiteľa) a vyplňujú úlohy.
  • Po dokončení skupiny odprezentujú svojho skladateľa pred triedou – môžu čítať, hovoriť, kresliť, doplniť hudobnú ukážku.
  • Zvyšok triedy tak získa prehľad aj o skladateľoch, ktorým sa priamo nevenovali.

Súbor je možné využiť ako brožúru.

Ďalšie produkty od autora Valéria Cebáková

263610
Triednická hodina
MŠ - predškoláci, Školský klub detí, 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Didaktické hry
Program, aktivity a materiály na CELODENNÚ ŠKOLSKÚ AKCIU v čarodejníckej jesennej tématike. Materiál obsahuje materiály
5.00 €
227156
Anglický jazyk
5., 6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Štvorlístkové kartičky (234ks) slúžia na preopakovanie si nepravidelných slovies v angličtine hravou formou. Sú vhodné
1.50 €
243899
Etická výchova
2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Aktivizačná hra na hodiny Občianskej náuky „Vymenia si miesto tí, ktorí… – OBN verzia“ je zábavná pohybová aktivita
2.00 €
248830
Anglický jazyk
Školský klub detí, 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Ostatné
Začiatok školského roka je ideálnou príležitosťou odštartovať hodiny angličtiny hravo a odľahčene. Práve preto vznikli
0.00 €
Hudobní skladatelia (pracovné listy) Hudobní skladatelia (pracovné listy)
Pracovné listy pre skupinovú prácu na hodinách hudobnej výchovy, sú navrhnuté na spestrenie vyučovania a rozvoj poznatkov žiakov o šiestich významných skladateľoch klasickej hudby:Wolfgang Amadeus Mozart,Ludwig van Beethoven,Johann Sebastian Bach,Antonio Vivaldi,Pjotr Iljič Čajkovskij,Frédéric Chopin.Každému z nich sú pridelené tri strany:prvá strana ponúka základné informácie o živote skladateľa doplnené zaujímavosťami, ktoré môžu žiakov zaujať a podnietiť ich zvedavosť,druhá a tretia strana obsahujú kreatívne a tvorivé úlohy, ktoré prepájajú poznatky s fantáziou.Cieľom tohto materiálu je rozšíriť hudobný prehľad žiakov o najvýznamnejších skladateľoch dejín a priblížiť im klasickú hudbu zrozumiteľným a pútavým spôsobom. Zároveň podporuje samostatnú prácu s informáciami, tímovú spoluprácu a rozvíja prezentačné schopnosti aj kreativitu.Materiál obsahuje:18 pracovných listov (3 x 6 skladateľov)učiteľskú verziu so správnymi odpoveďami6 x informačné karty (zhrnuté informácie o každom skladateľovi)Odporúčaný priebeh vyučovacej hodinyRozdelenie žiakov do 6 skupín (ideálne po 3–4 osoby).Každej skupine sa priradí jeden skladateľ a rozdajú sa im príslušné pracovné listy.Žiaci pracujú samostatne ako tím, vyhľadávajú informácie (s pomocou internetu, kníh alebo učiteľa) a vyplňujú úlohy.Po dokončení skupiny odprezentujú svojho skladateľa pred triedou – môžu čítať, hovoriť, kresliť, doplniť hudobnú ukážku.Zvyšok triedy tak získa prehľad aj o skladateľoch, ktorým sa priamo nevenovali.Súbor je možné využiť ako brožúru.
242901
Hudobná výchova>Pracovné listy>Príprava hodiny/lekcie>Projekty>Školský klub detí>2.>3.>4.>5.>6.>7.>8.>9.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>🎸Hudobné nástroje
2.00