🎯 Obsahovo bohatá, hravá a vizuálne atraktívna aktivita, ktorá žiakom 2. stupňa ZŠ (najmä 7. ročník) pomáha osvojiť si rozdiely v krycej sústave stavovcov. Žiaci sa oboznamujú s rôznymi typmi povrchov tela živočíchov a zároveň si precvičujú biologické pozorovanie, triedenie a logické myslenie.
🧠 Čo si žiaci precvičia:
- rozpoznanie typov povrchu tela: srsť, perie, šupiny, slizká koža, suchá koža
- priraďovanie konkrétnych živočíchov ku konkrétnemu typu povrchu
- zručnosti systematizácie, pozorovania a vizuálneho učenia (vhodné aj pre žiakov so ŠVVP)
- diskusiu a pomenovávanie živočíchov – kartičky neobsahujú názvy živočíchov, čo podporuje slovnú zásobu, komunikáciu a presné vyjadrovanie žiakov
📦 Materiál obsahuje:
✅ 40 obrázkových kartičiek s rôznymi živočíchmi (vhodné na tlač a zalaminovanie)
✅ 5 kategóriových kartičiek s typmi povrchu tela (hlavičky skupín)
✅ Kľúč správnych odpovedí na jednoduchú kontrolu výsledkov
✅ Tipy na prácu s materiálom – využiteľné individuálne, v dvojiciach, skupinovo alebo ako pohybová aktivita
🖨️ Tlač a použitie:
Kartičky sú pripravené na okamžité použitie – stačí vytlačiť, vystrihnúť a (odporúčame) zalaminovať.
Aktivitu môžete využiť na hodine biológie ako:
- úvod do témy krycej sústavy stavovcov
- praktické opakovanie učiva hravou formou
- skupinovú prácu so zameraním na komunikáciu a spoluprácu
- biologický kútik či „learning station“ v triede
💬 Bonusové využitie: Keďže kartičky neobsahujú názvy živočíchov, môžete ich využiť aj na aktivity zamerané na pomenovávanie a poznávanie živočíchov, tvorbu biologického slovníka alebo ako úvod do systematickej klasifikácie.