Cieľ: Materiál je zameraný na rozvoj schopnosti rozpoznávať a identifikovať bezstavovce žijúce v lese, prácu s učebnicou a systematické myslenie.
Obsah:
- Prázdne bingo tabuľky pre žiakov na zapisovanie názvov bezstavovcov.
- Kontrolná tabuľka pre učiteľa s riešeniami.
- Tabuľka s opisom bezstavovcov, ktorá obsahuje charakteristiky jednotlivých druhov. Vytlačiť podľa počtu skupín.
- Zoznam bezstavovcov žijúcich v lese – vytlačiť podľa počtu skupín a rozstrihať na kartičky.
Priebeh aktivity:
Úloha 1:
- Žiaci dostanú rozstrihané kartičky s názvami bezstavovcov.
- Úlohou žiakov je v učebnici biológie nájsť obrázky týchto živočíchov a lepšie ich spoznať.
Úloha 2:
- Žiaci dostanú tabuľku s opisom bezstavovcov.
- K jednotlivým okienkam tabuľky priraďujú kartičky s názvami bezstavovcov podľa ich charakteristík.
Úloha 3:
- Žiaci si do prázdnej bingo tabuľky vyberú 9 bezstavovcov z kartičiek.
- Učiteľ losuje názvy bezstavovcov a prečíta k nim opis z tabuľky. Žiaci majú podľa opisu identifikovať živočícha a ak sa jeho názov nachádza v ich bingo tabuľke, vyškrtnú ho.
- Vyhráva ten, kto ako prvý splní zvolenú podmienku (riadok, stĺpec, diagonála atď.).