Učenie sa čítať a prevádzať čas z analógových na digitálne hodiny (a naopak) patrí k povinným výstupom v matematike hneď v 1. cykle nového kurikula, takže každé dieťa sa s touto kompetenciou stretne už v prvých troch rokoch základnej školy. Očakávaný výkon je, že žiak určuje (číta, zapisuje) a znázorňuje čas na ručičkových a digitálnych hodinách, zapíše čas z ručičkových do digitálnych hodín a naopak.
AKTIVITA:
Na viditeľné miesto (v triede, na chodbe...) rozmiestnime karty s vetami. Žiakom rozdáme pracovné listy.
Žiaci hľadajú a zapisujú si vety do pracovného listu podľa zobrazeného času (digitálne na pracovnom liste a analógovo na kartičke). Vety môžu zapisovať aj ako behací diktát- PL ostáva na lavici, žiaci si čas a vetu snažia zapamätať a zapisujú ju na svojom mieste.
Po odpísaní všetkých viet očíslujú poradie obrázkov podľa časového poradia.
Správnosť riešenia (priradenie času a zapísané vety) si kontrolujú v dvojiciach alebo v skupinách.
Tematické zameranie obrázkov môžeme využiť aj na diskusiu o tom, či a ako sa žiaci podieľajú na domácich prácach.
Téme ČAS sa venuje aj materiál, ktorý nájdete na
https://uciteliaucitelom.sk/material/slovensky-jazyk/urcovanie-casu-rezim-dna-citanie-s-porozumenim